گوش موسیقی کودک

میخواهیم از موسیقی بگوییم و بنویسیم، بشنویم و بخوانیم...

گوش موسیقی کودک

میخواهیم از موسیقی بگوییم و بنویسیم، بشنویم و بخوانیم...

میخواهیم از موسیقی بگوییم و بنویسیم، بخوانیم و بشنویم. بخصوص درباره ارتباط کودکان و موسیقی در اینجا مطالب زیادی خواهید خواند. بهتر است کودکانمان را با موسیقی خوب و مناسب آشنا کنیم و قبل از اینکه دیگران سلیقه موسیقایی او را شکل بدهند، تلاش کنیم گوش موسیقی را در او تقویت کرده و آن وقت مطمئن باشیم که بهترین‌ها را انتخاب خواهد کرد.

طبقه بندی موضوعی
  • ۱
  • ۰

معرفی آلبوم موسیقی کودک "این گوشه تا اون گوشه"

 

آلبوم این گوشه تا اون گوشه

 

«این گوشه تا اون گوشه» اثری به آهنگسازی «لیلا حکیم الهی» است. ویژگی که این آلبوم را متفاوت می‌کند این است که تمام نغمه ها و موسیقی‌های آن در دستگاه ها و آوازهای ایرانی ساخته شده است. 

مجموعه‌ای از تصنیف‌های ایرانی، برای کودکان که با سازهای ایرانی اجرا شده است. علاوه‌ بر قطعات ملودیک که قسمت اعظم سی‌دی را تشکیل می‌دهند قطعه‌ای نیز به صورت صرفاً ضربی آمده است.

درباره‌ی آلبوم "این گوشه تا اون گوشه"، به  قلم حکیم الهی می‌خوانیم:«هنگامی که در اوایل دهه‌ی هفتاد شروع به ساختن تصنیف برای کودکان در دستگاه های موسیقی ایرانی کردم، باور اغلب اطرافیان، همکاران و حتی استادان فن این بود که موسیقی اصیل ایرانی متعلق به بزرگ‌ترهاست و بچه‌ها  نمی توانند با آن ارتباط برقرار کنند. اما باور من این بود که همچنان که ما از زبان فارسی که زبان شاعران بزرگی چون حافظ و سعدی در غزل سرایی و فردوسی در حماسه پردازی و... است، برای بیان مطالب روزمره‌ی خود استفاده می‌کنیم، از موسیقی اصیل ایرانی هم... می‌توانیم... برای بیان مقاصد گوناگون استفاده کنیم.»

برای شنیدن نمونه آهنگ‌ها و دانلود آلبوم "این گوشه تا اون گوشه" اینجا را کلیک کنید.
 

در این آلبوم ۱۳ قطعه به‌نام‌های «برف»، «مسواک»، «بازی خوب و شاد»، «گنجشک اسیر»، «پاییز»، «سلام دبستان»، «اصغری»، «مدرسه»، «گربه‌ی لنگ»، «شب یلدا»، «چهارشنبه سوری»، «حاجی فیروز» و «نوروز» را می‌شنویم. 

حکیم الهی‌ خود اشعار قطعات این آلبوم را نیز برعهده داشته است. « سهیل صادقی»، «پیام جهانمانی»، «آرش فلاح صفا»، «ساینا خالدی»، «سیامک بنایی»، «بهزاد میرزایی»، «آرش لطفی» و «بابک بنی‌حسینی» از جمله نوازندگانی هستند که در اجرای قطعات این آلبوم همکاری داشته‌اند.

 انتشارات «ماهور» این آلبوم موسیقی را برای کودکان ایران‌زمین منتشر کرده است.

خرید آلبوم دیجیتالی "این گوشه تا اون گوشه"

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی